Training Adem in Balans (online)

Een training om weer goed te leren ademen: je staat er vast niet om te springen.

Ik snap het hoor, een ademtraining is nou eenmaal niet zo sexy. Maar wel effectief, en voor veel mensen helaas hard nodig.

Want wat als je over elke ademhaling na moet denken? Of dat je vaak juist vergeet te ademen? En soms even echt niet meer weer hóe je moet ademen?

Dit zorgt voor onnodig veel spanning én kan vervelende gezondheidsklachten veroorzaken.

Liever offline? Op 12 oktober start er een training in Hilversum.

Studio Balans - Gecertificeerde ademtherapie

Herken jij dit?

Herken jij jezelf in een of meerdere hiervan? Dan is er werk aan de winkel!

Hoe zou het voelen als je...

Blijf er niet mee rondlopen!

Na de training weet je hoe je weer normaal, ontspannen kan ademen. Je krijgt hiervoor alles aangereikt wat je nodig hebt: kennis en informatie, oefeningen en tools!

De training bestaat uit 5 modules die je in je eigen tijd online kunt volgen. Je hebt onbeperkt toegang tot de modules, dus je kan zoveel tijd nemen als je maar nodig hebt.

De training is gebaseerd op kennis, methodes en oefeningen uit de Buteyko methodeConscious Breathing, hartcoherentie en pranayama.

Dit ga je leren

In elke module zit alles wat je maar moet weten om weer gezond en ontspannen te leren ademen.

Je kunt alles meteen toepassen in je dagelijks leven!

Klik hieronder op de modules voor meer informatie.

  • Nadelen en korte- en langetermijn effecten van ongezond ademen
  • Chronische hyperventilatie
  • Luchtwegaandoeningen
  • Gezondheidsvoordelen van gezond ademen
  • Soorten ademgewoontes
  • Jouw ademgewoontes leren herkennen
  • De wisselwerking tussen stess en gespannen ademen
  • De eerste kenmerken van goed ademen
  • Ritmisch, zacht en vanuit je middenrif ademen
  • Je adem herpakken in stresssituaties of bij paniek
  • Je ademspieren sterker maken
  • Je ademspieren leren ontspannen
  • Ademoefeningen voor het hertrainen van je adem
  • Onregelmatig ademen
  • De nadelen van vergeten te ademen
  • Ademen tijdens het praten
  • Ademoefening om te leren doorademen
  • De voordelen van de neusademing
  • De positieve effecten van minder lucht ademen
  • Ademoefeningen voor het hertrainen van je adem
  • Pranayama voor het verbeteren van je ademgewoontes
  • Je manier van ademen tijdens je slaap
  • Tips voor het verbeteren van de slaapademhaling
  • Tips voor het verbeteren van je nachtrust
  • De invloed van voeding op je ademgewoontes
  • ‘Ademvriendelijke’ en ‘ademonvriendelijke’ voeding
  • Workshop ‘Voeding & Stress’ door orthomoleculair therapeut Tessa van Your Health Coach
  • Recepten voor een week ‘ademvriendelijk en stressvrij’ eten

Wat ontvang je allemaal?

Bij de standaard-variant ontvang je daarnaast:

En bij de VIP-variant ontvang je ook:

Home - Studio Balans _ Ademtherapie & Yoga

Het is een absolute verademing om in 10 weken tijd zoiets ‘simpels’ als ademhalen echt te leren begrijpen. De bijbehorende tips en trucs gebruik ik nu dagelijks, zodat zowel mijn hoofd als lijf profiteren van een betere ademhaling. 

– Zyanya

Na de training ben ik bijna helemaal van mijn klachten af. Als ik er wel last van heb weet ik nu welke oefening ik kan doen. Het was eerst even wennen om de oefeningen/tools te gebruiken, het is voor mij de moeite waard geweest.

– Annemarie

Marleen geeft goede duidelijke uitleg, neemt echt de tijd en je kan voor vragen altijd bij haar terecht op vele manieren (bellen, mail, app, social media). De werkboeken en tools die je er bij krijgt zijn ook super fijn! Hele dikke aanrader!

– Jeffrey

Lees meer reviews van deelnemers.

Stop met zelf aanrommelen en begin vandaag nog met de Training Adem in Balans!

Bekijk hier een paar korte fragmenten uit de training

Veelgestelde vragen

Je hebt onbeperkt toegang, dus je kan de training helemaal in je eigen tempo doen. Ook de video’s en audio’s blijven beschikbaar zolang de training bestaat en het werkboek met alle informatie kun je per module downloaden en printen op ergens opslaan 🙂 Heb je na een tijdje behoefte aan een opfrisser, dan heb je dus nog steeds toegang.

Als het gaat om persoonlijke begeleiding kan je kiezen uit 3 varianten van de training:

Light:

Deze variant van de training volg je helemaal zelfstandig. Je krijgt dus geen persoonlijke begeleiding. Als je echt een dringende vraag hebt mag je me natuurlijk altijd een mailtje sturen.

Standaard:

Elke maand is er een live Q&A-sessie via Zoom waarin je al je vagen kan stellen. Daarnaast mag je me altijd een berichtje sturen als je vragen hebt.

VIP:

Bij deze variant krijg je twee 1:1-coachingsessies van een uur via Zoom met mij. In deze sessies gaan we uitgebreid in op jouw persoonlijke situatie, vragen en knelpunten.

Consult bijboeken

Je kan ook altijd later nog consults bijboeken. Je betaalt dan € 75,- incl btw voor een online consult van een uur.

Je staat er in deze training dus nooit alleen voor!

Als je de modules volgt zoals de training is opgebouwd ben je in totaal ongeveer 10 weken bezig. Dat is ook wel nodig, want het hertrainen van ongezonde ademgewoontes kost tijd.

De modules duren allemaal tussen 45 en 75 minuten en de modules zijn opgedeeld in meerdere korte video’s. Tussen de modules zit elke keer 1, 2 of 3 weken tijd. Je brengt dus relatief weinig tijd voor je beeldscherm door.

De tijd tussen de modules is bedoeld om te oefenen. Je begint met 2 keer per dag ongeveer 10 minuten oefenen en bouwt dat op naar 4 keer per dag oefenen. In het meest ideale geval oefen je elke dag ongeveer een uur. Maar ook als je minder tijd neemt om te oefenen kun je een hoop bereiken. Sommige oefeningen kun je overigens ook combineren en integreren in je dagelijkse bezigheden

Zeker! In de Training Adem in Balans leer je weer goed en gezond ademen. In de modules krijg je alles wat je daarvoor nodig hebt, zoals kennis en informatie, maar ook verschillende tools, audio’s, werkboeken en werkschema’s. Alles om het je zo makkelijk mogelijk te maken. Echter….de enige manier om echt iets te verbeteren is om zelf aan de slag te gaan met de oefeningen. Dat kan ik helaas niet voor je doen ;-).

Als je de modules volgt en alle tools en hulpmiddelen gebruikt zoals ze bedoeld zijn, kan je ontzettend veel bereiken. Mocht je tussendoor vragen hebben dan mag je me altijd een berichtje sturen en je kunt zelfs een of meerdere 1:1-consults bijboeken als je behoefte hebt aan meer persoonlijke begeleiding.

Een online training heeft ontzettend veel voordelen: je kan beginnen wanneer je maar wil, je kan alle modules in je eigen tempo bekijken, er zo lang over doen als je nodig hebt en de video’s onbeperkt terugkijken.

Het brengt ook wat uitdagingen met zich mee, want je moet alle motivatie uit jezelf halen om de modules ook echt te bekijken en dagelijks te oefenen. Hoeveel je uit deze training haalt is volledig afhankelijk van je eigen inzet, ik kan het helaas niet voor je doen. Maar ik heb wel allerlei manieren bedacht om het je zo makkelijk mogelijk te maken:

  • Elke keer als er een nieuwe module beschikbaar is ontvang je een mailtje van me met een directe link.
  • Tijdens de training ontvang je ook nog een paar mailtjes met tips voor je motivatie en prikkelende vragen.
  • Elke maand is er een live Q&A met mij via Zoom, waar je vragen kunt stellen. Ook als je geen specifieke vragen hebt kan het fijn zijn om erbij te zijn als houvast, voor de inspiratie en voor je motivatie.
  • Je ontvangt een boekje met oefenschema’s per module, die je dagelijks kan invullen. Leg deze op de nachtkastje en zet elke avond een vinkje achter de oefeningen die je hebt gedaan. Dit gaat je echt helpen om actief te blijven oefenen!
  • Je ontvangt alle oefeningen op audio. Je moet er dan nog steeds wel zelf aan denken om te oefenen, maar het maakt het oefenen wel een stuk makkelijker als je alleen maar naar mijn begeleiding hoeft te luisteren.

Je kan zo lang over de training doen als je wil, maar als je het tempo van de modules volgt  ben je er ongeveer 10 weken mee bezig.

Veel deelnemers vertellen me dat ze al van alles zelf hebben geprobeerd, maar dat hun ademklachten alleen maar erger werden. Dat komt vaak door gebrek aan echte kennis over ademen. Ik geloof dat je pas echt je ademgewoontes blijvend kunt veranderen, als je snapt hoe ademen werkt. Pas dan kun je de juiste oefeningen toepassen die je echt gaan helpen.

Ongezonde ademgewoontes ontstaan niet zomaar. Meestal is er een langdurige periode van stress of spanning aan vooraf gegaan, die is veroorzaakt door een bepaalde gebeurtenis of gezondheidsprobleem. Onze adem is goed te trainen, maar ingesleten gewoontes veranderen kost wel tijd. Sommige deelnemers zullen in 10 weken al hun klachten zien verdwijnen, anderen zullen meer tijd nodig hebben.

10 weken lang met je ademgewoontes bezig zijn is dus minimaal. Na de laatste module ga je aan de slag met een plan van aanpak voor de tijd na de training. Hoe ga je onderhouden wat je hebt bereikt in de training? Welke oefeningen wil je blijven doen en hoe vaak, als je het gevoel hebt dat je er nog niet bent? Na de training hoeft het dus niet te stoppen. Je krijgt alles aangereikt om zo lang als nodig aan je ademgewoontes te blijven werken.

Het doel van de training is om weer automatisch ontspannen te kunnen ademen. Sommige deelnemers bereiken dat in 10 weken, anderen hebben meer tijd nodig. Je krijgt in de training in elk geval alle kennis en tools aangereikt om je adem in balans te krijgen en houden. Aan het einde van de training maak je bovendien een persoonlijk plan van aanpak voor de periode na de training. Dit kan een plan zijn met een specifiek einddoel of een onderhoudsplan voor als je je doel al bereikt hebt.

Wie de training doorloopt zoals die bedoeld is, ervaart altijd een vermindering van klachten. Het exacte resultaat na de training verschilt echter per persoon. Dat is namelijk afhankelijk van hoe toegewijd je aan de slag gaat met de opdrachten en oefeningen, de mate van jouw klachten op het moment dat je met de training begint en hoe jouw lichaam op de oefeningen reageert.

Bij de start van de training scoor je de mate van jouw klachten, zodat je een goed beeld hebt van waar je op dat moment staat. Aan het einde van de training doe je dat opnieuw en tussendoor ook als je wil. Het scoren van je klachten is een fijne meetmethode, want vaak heb je tijdens de training niet door hoeveel vooruitgang je boekt. Dat blijkt bij deelnemers elke keer weer uit verrassend positieve scores 🙂

De training is geschikt voor iedereen met een of meer van onderstaande klachten, en die bereid is om dagelijks te oefenen om weer gezond en ontspannen te leren ademen. Omdat ik in de training veel informatie over ademen geef, kan het ook interessant zijn voor wie gewoon graag meer wil leren over hoe ademen werkt.

  • Je ‘vergeet’ vaak te ademen als je geconcentreerd of druk bent
  • Tijdens het praten wordt ademen nóg lastiger
  • Je voelt je vaak gehaast en voelt druk op je borst
  • Je komt de dag of nacht niet door zonder neusspray
  • Je hebt last van terugkerende keelinfecties
  • Je bent snel buiten adem als je beweegt en praat
  • Je ademt zwaar bij inspanning of zelfs in rust
  • Je hebt het vaak benauwd of het gevoel ademnood te hebben
  • Je hebt regelmatig tintelingen in je gezicht en je ledematen
  • Je slaapt slecht, je snurkt of hebt last van slaap apneu
  • Je hebt luchtwegklachten, zoals astma, copd
  • Je zucht veel en/of schraapt vaak je keel
  • Je hebt vaak last van boeren en/of oprispingen
  • Je neemt grote teugen adem voor je iets zegt en/of je praat snel

De training is in principe geschikt voor iedereen. Als je echter middenin een erge burn-out zit, extreem gevoelig bent voor prikkels of je hebt geen tijd om te oefenen, is deze training misschien niet de beste investering.

Als je op dit moment extreme stress of paniek ervaart kan het volgen van de modules misschien te intensief zijn. Ook kan je lichaam mogelijk heftig op de oefeningen reageren. Ik kan je hier in begeleiden in individuele sessies, maar ik raad je liever aan om eerst de ergste stressklachten aan te pakken, voor je je adem op deze manier gaat hertrainen.

Ook als je nu al weet dat je eigenlijk geen tijd hebt, kan je de training misschien beter op een ander moment doen. Er zijn overigens deelnemers die helemaal niet oefenen en wel heel veel baat hebben bij alle kennis, informatie en inspiratie. Ook zonder te oefenen kun je met eenvoudige aanpassingen al best wat bereiken. 

Dat hangt af van welke variant je kiest:

De light-training kost € 249,- Daarvoor krijg je onbeperkt toegang tot alle modules en:

  • Een zorgvuldig, stapsgewijs opgebouwd ademprogramma
  • Inzicht in je huidige adempatronen en hoe die te veranderen
  • Een 0-meting, werkschema’s en eindmeting
  • 5 modules, vol met kennis en oefeningen
  • Al het materiaal dat je nodig hebt om je adem te hertrainen
  • Audio’s met oefeningen
  • Een (printbaar) werkboek met informatie, tips en oefeningen

De standaard-variant kost € 279,- en daarbij krijg je alles van de light-variant, plus:

  • Maandelijkse live Q&A-sessie

Heb je behoefte aan meer persoonlijke begeleiding? Kies dan voor de VIP-variant. Die kost € 429,-. Dan ontvang je alles, inclusief:

  • Twee persoonlijke coachingsessies via Zoom

Wil je graag in termijnen betalen? Dat kan! Stuur me dan even een berichtje.

Als je de training via de website koopt betaal je het hele bedrag in één keer. Ik snap dat het best een hele investering is, dus laat het me vooral weten als je graag in termijnen wil betalen. We kunnen een betaalafspraak maken, dan ontvang je van mij een factuur voor de betaling in termijnen.

Deze training wordt niet vergoed door verzekeraars. We kunnen wel een betaalafspraak maken als je liever in termijnen wil betalen. Stuur me dan even een mailtje!

Gratis webinar Adem in Balans

Herken je jezelf hierin en wil je graag eerst wat meer weten?

Kijk gratis het webinar Adem in Balans!